View Single Post
Old 23-10-2016, 17:44
Marxje Marxje is offline
VW Enthousiast

Default Dagboek van een golfrijder

Lief dagboek,

Vandaag begin ik maar eens met mijn memoires op te schrijven en bij te houden, misschien kunnen andere golf rijders dan ook leren hoe het vooral niet moet.

Ik heb nu sinds drie-een half jaar een verschrikkelijk leuke alfa 156 V6 prachtwagen, echt iedere keer een grote gulle lach op mijn gezicht wanneer de machtige v6 brult.

Als ik de 107, en c1 tjes inhaal die op het toppunt van hun benzine longetjes een heuveltje op moeten, kom ik voorbij geraasd met mijn machtige V6 brul.
(Op dat moment moet ik mij inhouden om mijn raampje niet open te doen en a la Jeremy clarkson POOOWWWWEERR te brullen)..

Het feit dat ik daarna weer ingehaald wordt door de getergde c1 terwijl ik wederom bij een tankstation zegeltjes sta te sparen, kan ik hebben, ik heb mijn lol gehad en daar teer ik op.

Toevalligerwijs, lijkt ook oom agent in de gaten te hebben dat ik weleens iets te hard rijd, want overal waar ik rij, zetten ze een zwart kastje neer, of ligt oompje agent zelf met een flitser in de bosjes te wachten tot ik voorbij kom.

Waar oom agent voorheen al donut etende een duim omhoogstak als ik in mijn lada voorbij turfde, steekt hij nu vijf vingers omhoog en roept me na: kassa, dat is de vijfde, tot morgen, hasta la Vista baby!

Dit resulteert in een fraaie stroom blauwe enveloppen op de deurmat, waar ik dan vervolgens weer tekst en uitleg over moet geven aan mijn beeldschone doch wraakzuchtige echtgenote.

Opmerkingen als, ik krijg NOOIT boetes worden mij niet zelden naar het hoofd geslingerd. (Ik moet mij dan ook hevig inhouden om niet terug te roepen dat ze ook NOOIT rijd...., dat ritje naar de supermarkt telt niet).

U zult begrijpen lieve lezer, dat ik mij de woede van de vrouw op de hals haal, wanneer er weer een mooie enveloppe op de mat beland.
(Diegene die de slogan "giroblauw past bij jou". En "blauw is rustgevend" verzonnen heeft moet toch eens langskomen bij mij thuis).

Hoe doen jullie dat, staan jullie vr6 en v5 bolides alleen maar te blinken op de oprit?

Ik heb mij reeds ingeschreven voor de wekelijkse column van Mona, met de titel, help mijn vierwielige vriend heeft een boete fetisj....

Was het wel zo slim om perse dat felbegeerde roze papiertje te halen, ben ik niet toevallig vroegtijdig in mijn midlife crisis beland of moest ik perse wat compenseren voor het feit dat ik een kleingeschapen chinese vader heb.
Reply With Quote