View Single Post
  #11  
Old 22-10-2016, 10:13
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Thanks voor de tip! Carterventilatie had ik al bekeken en dat zag er inderdaad vrij oud uit. Lekt niet maar ga wel 2 slangen vervangen en kijken of dat collectorpotje niet vol zit met allerlei sludge/zooi.

Uitlaat gecheckt. Geen lek voor de lambda of iets dergelijks. Moest gisteravond toch een stukje rijden dus had er even een andere NZ luchtmassameter op gezet. Niet het idee dat het veel verschil had gemaakt. Met alle sensoren ingeschakeld (incl nieuwe lambda) reed de wagen eigenlijk prima. Stationair ook heel netjes alleen naar mijn mening nog net niet regelmatig genoeg. Als ik stationair een klein stroopje gas geef dan zakt de auto daarna vanzelf terug naar een iets hoger stationair toerental. Denk toch dat er nog iets heel kleins aan de hand is binnen het vacuĆ¼m systeem of iets dergelijks. Ontstekingspaddo-vervroeger ook getest, deze doet zijn werk nog.

Het volgende viel me op: Boven de gasklep zit dat dekseltje met dat mini membraan waar die 2 vacuĆ¼mslangetjes op zitten. Tijdens stationair geluisterd naar valse lucht en ik hoor daar een apart gesis. Misschien dat het euvel daar zit. (Heb ook al getest met remmenreiniger maar de motor lijkt er nergens op te reageren). Zal de slangetjes eens vernieuwen en een ander gasklephuis dekseltje proberen wat ik nog heb liggen. Misschien dat dat klepje kapot is ofzo..

Heb nog tegen de katalysator gemept om te horen of ik losse flodders kon horen. Dit was niet het geval. Lijkt mij ook sterk dat er na 97*** iets aan de hand is met de kat. Wel hoor ik zodra ik wegrij vanuit de 1 soms een 'flinterend' geluidje bij de uitlaat wegkomen. Alsof er toch iets los zit ergens binnen het uitlaatsysteem. De kat sluit ik dus nog niet helemaal uit.
Reply With Quote