Ik zal het proberen kort te houden:
Golf 2 1.3 NZ 97*** loopt super maar heb toch een klein dingetje waar ik nog tegenaan loop:
Wagen reed super bij aankoop maar alleen ietsjes belabberd stationair. Ook het gevoel dat je het gaspedaal dieper moest intrappen bij het wegrijden in de 1 (Bij het op laten komen van koppelingspedaal).
Heb preventief al van alles vervangen zoals Bougies, kabels, rotor, verdeler, luchtfilter, blauwe tempsensor.. Ga maar door
Het viel op dat de de wagen steeds mooier ging lopen zowel stationair als in het algemeen. Het probleempje was nog steeds niet helemaal weg.
Ik dacht: Ik koppel de lambda eens los en bingo leek het! Wel wat hoger stationair (soort rijkere noodloop zoals gewoonlijk bij het lostrekken van deze sensor). Maar dus wel super regelmatig stationair en heerlijk wegrijden vanuit de 1.
Nieuwe sonde besteld: Gemonteerd:> Weer terug bij af. Wel iets minder dan hoe het was met de oude sonde maar nog steeds niet regelmatig genoeg voor mij. Gewoon het gevoel dat de wagen net iets te arm loopt over het algemene toerenbereik.
Heb nog geen tijd gehad om er naar te kijken maar wat zou dit nog kunnen veroorzaken? verdenk zelf misschien de luchtmassameter. Deze kan ik testen want heb nog een ander exemplaar liggen voor de NZ van een sloop golf.
Heb ook vaker vernomen dat bij een NZ de katalysator nog wel eens wil verstoppen. Dit lijkt mij niet direct zo zeer het geval bij mij aangezien het blok nog geen 100K heeft gelopen.