View Single Post
  #333  
Old 08-10-2016, 15:07
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,364
Default

Quote:
Originally Posted by swinz
Ah, mijn motor blijft verder origineel, dus zo'n kit als die van Hight is dan een beetje prijzig

Ik heb wel een z.g.a.n. Audi 5E gasklep weten te bemachtigen, dan heb ik dus alleen een 5E warmdraai regelaar nodig om hem wat op te leuken? Ik had vernomen dat de Nokkenas van een DX al aardig scherp was van zich zelf dus een scherpere as is niet echt nuttig dan toch?


zou ik op een standaard blok niet doen..de warmdraai regelaar zorgt echt voor een super rijk mengsel..
verzuipt hij bij het leven..
nokkenas is niet scherp,.. in tegendeel (ik geloof rond de 235 graden )bij een 1,8 gemaakt voor hoger koppel onderin
rijd een 1,6 en een 1,8 na elkaar en je weet gelijk wat ik bedoel..karakter is veel anders..
een Gasklep van een 5 cylinder past wel qua steek van de gaten en pasvlak..echter moet de inlaat wel aangepast worden
anders kan de grootste vlinderklep niet eens open..
denk dat je beter af bent met de motor zo mooi mogelijk te laten lopen in standaardtrim..zonder vacuumlek waar dan ook (houd Kjet echt niet van)
de onsteking afstellen voor 95 octaan etc..
een spaghetti spruitstuk met een goede uitlaatlijn erbij (Group N)..heb je veel meer aan
ikzelf heb er 1 gehad met alle toeters en bellen 1900 onderblok ,bewerkte kop grotere kleppen ,heel dat 5 cylinder gebeuren ,andere luchtweger,licht vliegwiel...noem maar op..
en die gaf ergens rond de 155pk @ vliegwiel..te koste van een Premie A 2onder1 kap woning toen..(1994-95)

dus zint eer ge begint..als je het dan toch wilt ,zoek dan een Oldskool tuner op met eventueel circuit/sprint ervaring..

of pleur er een 1,8T in ..end of story..
Reply With Quote