View Single Post
  #1  
Old 27-09-2016, 11:32
Lasse00's Avatar
Lasse00 Lasse00 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 86
Default ABF past niet in Mk2???

Hallo beste forumleden,

Help, help, help alstublieft!
Ik zou graag weten wat er bij mij anders is dan alle andere ABF-swaps.
Het zit namelijk zo dat ik al een tijdje bezig ben met een ABF motor in mijn Mk2 Jetta te bouwen.
Nu het blok geheel is gereviseerd en de auto er zelf ook klaar voor was, heb ik het blok erin gezet en ben ik verder gegaan met het opbouwen.
Nu blijkt alleen de motorkap niet meer dicht te kunnen en zelfs al contact te maken met de gasklep als de kap aan de windhaak hangt.
Ik ben erg benieuwd wat ik verkeerd heb gedaan, omdat ik geloof dat deze swap al duizenden keren gedaan is en verder niemand bij mijn weten dit probleem heeft gehad.

Hierbij de specs van de onderdelen die ik heb gebruikt:
- VW Jetta Mk2 coupe (bj:1988 / 90pk)
- VW Golf Mk3 16v GTI (bj1994 / donor)
- ABF 019 418
- 02A CDA 5-bak
- Mk3 GTI subframe
- Mk2 radiateur draagbalk
- Versterkt Mk2 G60 voorste motorsteun (Bolku)
- Versterkt Mk3 VR6/GTI achterste motorsteun (Claus v. Essen)
- Zwart PU achterste V-baksteun (Claus v. Essen)
- Verder heb ik alle bevestigingsmiddelen van motor naar steunen gebruikt die origineel op de ABF zaten.

Het bovenste "blokje" wat op de gasklep zit komt tegen het frame van de motorkap aan ongeveer 3 a 4cm naast de komvormige inham waar de gaskabel bij een KR uitkomt.
Wat mij opviel was dat de motor aan de distributiezijde hoger ligt dan links, maar dit blijkt bij veel Mk3 motoren normaal te zijn.
Heeft iets te maken met Torque-steer begreep ik.
Nu vermoed ik dat er iets in de combinatie van onderdelen is misgegaan, maar even simpel andere proberen is er niet bij.
Zeker nu ik tijdelijk geen werkplaats meer tot mijn beschikking heb.
Ik heb alle oude onderdelen vergeleken en ook een Mk2 subframe met bijbehorende steunen bekeken en gemeten, maar hier kan ik geen verschillen in ontdekken.
Alleen lijkt de achterste v-baksteun iets hoger te zijn, maar aangezien die ook met een andere steun aan de v-bak verbonden is dan bij een mk2 weet ik niet of dit uitmaakt.

Helaas kan ik nog geen foto's toevoegen aan deze post, maar als iemand daar ook een oplossing voor heeft zonder eerst alle foto's te moeten verkleinen tot een postzegel of een account aan te maken bij een zeer omslachtig fotoprogramma dan hoor ik het ook graag. Op verzoek kunnen foto's wel gemaild e.d. worden uiteraard.

Ik hoop dat we samen de oplossing kunnen vinden aan de hand van jullie ervaringen, want ik zit nu met een >180pk blok in een strakke coupe waarvan de motorkap niet eens dicht kan.
Ik graag jullie ideeën / suggesties / vragen / oplossingen.

Met vriendelijke groet,
Lasse Snelders
__________________
Bend the rules...Rule the bends
___________________________________
- Mazda MX-5 NB 1,8 16V (daily)
- VW Jetta mk2 1,8 '88 (project)
- VW Jetta mk2 1,6 '91 (ex-project RIP )
- VW Golf mk3 GTI 2,0 16v '94 (donor)
VWCULTURE
Reply With Quote