View Single Post
Old 24-09-2016, 21:17
JBM JBM is offline
Forum Regular

Doet me goed om te horen dat je dezelfde ervaringen hebt gehad
Het is een klote mechanisch geluidje waar je je aan gaat ergeren zodra je 'weet' dat het er is. Maar het valt nog mee eigenlijk.. Warm lijkt het iets harder dan koud. Heb jij er verder nog iets aan gedaan?

Druklager vond ik al raar want dan krijg je meestal zo'n tjielpend geluid dacht ik of geratel. Als het in de bak zelf zit durf ik het wel aan Achteraf toch beetje jammer dat ik hem niet direct heb gereviseerd. Maargoed, dat soort dingen vergeet je ook nooit meer en de bak schakelt/koppelt echt boterzacht.

Kloterij met die 085 bakken is die schakelaskeering + keering achter het druklager. Deze waren bij mijn 4 bak lekkend. Ook bij de 5bak is denk ik die oude schakelaskeering lek geweest. Dan stroomt zonder dat je het weet op lang termijn de bak leeg waardoor al je lagers eruit branden.. Het is super lastig om een nette 2e hands 085 bak te vinden omdat ze bijna allemaal dit fenomeen hebben meegemaakt. Denk dat ik die 4 bak maar eens open ga halen om te kijken hoe moeilijk het is om de lagers te vervangen. Mocht het geluid van mijn bak erger worden dan kan ik ooit zelf eens proberen de 5bak te repareren.

Voorlopig maar even doorrijden dan.. Heb niets te verliezen
Reply With Quote