View Single Post
Old 24-09-2016, 10:46
JBM JBM is offline
Forum Regular

Default Raar bakgeluid MK2 NZ

Beste leden,

Ik rij nu een tijdje met de CNU golf MK3 5 bak. De bak hier en daar wat geluid in de lagers waar ik mij opzich niet direct zorgen over maak. (Ooit wil ik hem nog wel eens demonteren en reviseren). Echter heb ik nu het volgende aan de hand: (Zit een nieuwe SACHS koppelingset in)

- Zodra ik rij en ik trap de koppeling in tot het diepste punt hoor ik een soort schavend/aanzuigend geluid weg komen vanaf de bak.

- Schakelen gaat nog gewoon super en het pedaal voelt ook niet raar aan.

- Ook zodra ik rij en ik trap het pedaal heel lichtjes in zodat de 'vrije slag' verdwenen is hoor ik het geluid ook al lichtjes doorkomen (Terwijl de bak nog niet ontkoppelt is dus)

Ik vermoed zelf dat er iets bij het druklager niet helemaal fris is (Deze is nieuw van Sachs ook). Wel viel het mij op dat er een moderner type druklager bij zat in vergelijking met de oude originele. Ik heb de geleidebus ingevet en het druklager zelf ook heel minimaal.

Alle tips zijn welkom Heb het idee dat het geluid toch wel ietsje harder aan het worden is.

Eerst dacht ik dat het misschien de diff lagers waren. Maar dan zou je het uitrollend in de vrij ook al moeten horen denk ik aangezien je aandrijfassen altijd meedraaien tijdens het rollen.

Komt het iemand bekend voor misschien?
Reply With Quote