Thread: Trackday Polo
View Single Post
  #1  
Old 15-09-2016, 15:06
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 930
Default Trackday Polo

Hierbij wil ik graag mijn project bekend maken en bijhouden via dit topic.

Het gaat om een Polo G40 uit 1992 die ik al sinds mijn 18e heb (ben nu 34). Mijn eerste auto, en die gaat dus ook niet meer weg.

De auto staat ondertussen al zo'n 10 jaar in de garage. Ik ben er door verschillende dingen nooit echt aan toe gekomen. In het laatste jaar van mijn HBO opleiding, begon de motor wat te tikken, en er zaten wat plekjes in de lak. Voor mij het moment om de auto uit elkaar te trekken. Achteraf niet zo slim. Mijn opleiding had op dat moment natuurlijk voorrang. Kort daarna had ik net een nieuwe baan die veel aandacht vroeg. Toen ik daar net was ingewerkt, kreeg ik een hernia waardoor ik een half jaar plat heb gelegen. Toen dat achter de rug was, en ik weer aan het werk was, ben ik gaan samen wonen, waar het één en ander moest gebeuren natuurlijk. Toen een nieuwe baan gekregen, waar ik regelmatig 60 uur per week werkte, en voor de rest dus alleen maar op de bank lag. Na dat een jaar gedaan te hebben, hebben we ons huidige huis gekocht, waarna ik weer een jaar allerlei klusjes te doen had. Dat enigszins afgerond, en toen via mijn huidige werk een Operator C opleiding gedaan in 2 jaar, en daarna in anderhalf jaar tijd een carport, bijkeuken en veranda gebouwd bij mijn huis. Dat brengt mij bij nu ongeveer, ik moet alleen nog een deur plaatsen tussen de nieuwe bijkeuken, en de keuken.

Voordat de auto uit elkaar ging 10 jaar geleden, zag die er zo uit:










Best een leuke auto, met 160 pk en 220 Nm wou die goed vooruit.

Toen ik de auto uit elkaar heb gehaald, heb ik de auto nog wel laten spuiten in Titanium Grey Pearl van Volvo:




Ook heb ik een blokje laten reviseren, en de auto weer zo ver opgebouwd dat eigenlijk alleen de motor er nog in moest. Dat is er dus nooit van gekomen. Dat kwam ook doordat ik nooit echt een duidelijke visie had voor deze auto. De auto moest wel snel zijn, maar ook geschikt voor de straat, en dat gaat in mijn ogen eigenlijk niet. Nu is de visie duidelijk, en deze auto wordt puur voor het circuit klaar gemaakt.

Hier moet het allemaal gebeuren:




En na de verbouwing was het in de schuur een enorme bende, waardoor ik eerst maar eens wat 5S heb toegepast:










Vorige week ben ik begonnen met het demonteren van de bumpers, deuren, motorkap, rolkooi en kofferklep. De motorkap en kofferklep zijn naar het oud ijzer gegaan, voor delen die ik wel wil houden, heb ik wat mooie plekjes gemaakt:




De deuren etc hangen mooi vrij, zodat ze hopelijk ook mooi blijven, want het zal wel een tijdje duren voordat ze weer terug gemonteerd worden.

Momenteel staat de auto er dus zo bij:










Vanmiddag heb ik de binnenkabelboom verwijderd, wat de binnenkant nog wat verder heeft opgeruimd:




De gedemonteerde kabelboom, zoveel mogelijk gelabeld:




Lampen gedemonteerd, schroefjes zo veel mogelijk gesorteerd en gelabeld:




Toch ook wel al wat rottigheid gevonden, dit zal wel niet het laatste zijn wat ik tegenkom:










Dit was het voor nu, ik moet de auto eerst mobiel houden deze maand. Over 2 weken ga ik trouwen, en de trouwauto moet in de garage overnachten, dan moet de Polo dus een nachtje buiten slapen.

Plannen die ik heb met de auto probeer ik zoveel mogelijk voor mij te houden. Niet omdat ik het geheim wil houden, maar meer omdat die al heel veel gewijzigd zijn de afgelopen jaren.
Reply With Quote