03-08-2016, 01:20
|
|
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,994
|
|
Check alle massapunten eerst. Maar lijkt me meer waarschijnlijk dat er inderdaad ergens een kortsluiting zit. Kortsluiting is eigenlijk niet het juiste woord, een lekstroom is een betere verwoording. Dat betekent dat er ergens een verbinding tussen de + en de massa is met een weerstand ertussen die iets lager ligt dan die van je verbruikers maar niet nul is. Dan verdeelt de stroom zich in verhouding tot de weerstanden en zullen de verbruikers niet meer het volle vermogen krijgen toegevoerd. Klinkt inderdaad als een zeer logische oplossing voor je probleem, maar denk eraan dat met dit soort problemen logica niet altijd werkt.
Wat ook kan is dat er ergens in je elektrische systeem een verbruiker is die zoveel vermogen vraagt dat die eigenlijk het systeem leegzuigt en er niet meer genoeg over is voor de rest van je verbruikers.
Bedenk wat je precies van werken hebt gedaan voor je dit probleem kreeg en check in de buurt van waar je toen gewerkt hebt ALLE kabels op breuken en valse contacten met de carrosserie. Controleer ook de elektrische staat van alle elektrische onderdelen in die buurt. En ja, meet je batterijspanning ook even maar dat spreekt voor zich natuurlijk.
Veel succes ermee, lijkt me geen lachertje om dit te vinden....
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)
"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
|