View Single Post
Old 13-07-2016, 20:42
Mexje Mexje is offline
Forum Newbee

Default Div. problemen Golf II Gti (89'r PF)

Nog steeds volop bezig met de GTI, van de week nieuwe apk erop zonder opmerkingen vreemd maargoed ik zeur niet )
Maar nog wel een paar problemen waar ik de oplossing ook niet zo van weet.

1. Auto loopt 1500 toeren stationair, als ik de slang van de stappenmotor dichtknijpt looptie 1000 toeren.
Nu lijkt de stappen motor eigenlijk prima te werken, als ik de stekker los neem valt de auto direct uit en kan ik er ook geen lucht meer doorheen blazen.
Blauwe temp sensor vervangen ( deze was stuk had hem even gewisseld met de dashboard stekker en gaf niks aan) maar helaas geen succes.
Als ik de blauwe stekker los neemt loopt de auto ook 1000 toeren.
Dus lijkt erop dat de stappenmotor fout aangestuurd wordt, waar kan dit aan liggen?
Ooit ook wel eens gelezen dat de ECU gereset moet worden, weet iemand hier iets meer over?

2, Heb de auto 2 cm verlaagt en Bonrath rubbers toegepast op de stabistang.
Alleen komt de stabistang tegen de draagarmen aan? (piept bij inveren)
Andersom monteren kan ook niet want dan looptie maximaal tegen de aandrijfas aan. (been there done that )

3, Fijne benzine geur bij flink rond racen met een redelijk volle tank.
Lijkt de afdichting te zijn van de tank, maar weet iemand waar deze rubberen ring te bestellen is? (begin ik eerst daarmee )

4 , nog steeds het wazige snelheidsmeter verschil, zie : http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=137866

Dat was het verder eigenlijk wel, als ik nog meer dingen tegenkom post ik ze hier wel. (beetje 1 stap vooruit en 2 achteruit met deze auto maar het houdt je bezig )
Reply With Quote