22-06-2016, 21:41
|
VW Fanatic
|
|
Join Date: Feb 2007
Posts: 465
|
|
Quote:
Originally Posted by Deere Power
De motor zit in een net aangekochte GTI met 339.000 km.
Hij start vlotjes maar lijkt op 3 cilinders te draaien, mist vermogen, en klimt trager in de toeren dan normaal. Traagloop danst tussen 800 en 1600 rpm
Het dashboard geeft electronisch 104° olietemp aan bij 100km/u op autosnelweg met verwarming op warm.
Watertemp is dan weer 1/4 e...
Ik ga ontsteking eens nakijken, er komt geen blauwe of witte damp uit de uitlaat,...
Verder weet ik het niet.
PS: dit is de eerste Golf die ik koop na 15 jaar bedrijfswagens gereden te hebben, dus moet er zelf terug een beetje in komen.
|
Het schommelen dat kan zoals hier bovenstaande meer zijn, dit hoeft geen probleem te zijn. De olie temperatuur van 104° bij 100km/u vindt ik aan de hoge kant bij zo'n lage belasting. En als je harder rijd 130km/u bijvoorbeeld?
Geen olie verbruik?
Maar erken ik had ook ooit een PF zie ontzettend lui was.......echt zuur langzaam. Maar ik heb nooit echt een oorzaak kunnen vinden.
Tevens ook een 2E gehad in een golf 2 op Digifant van een PF, die liep in de verhouding tot de PF loeihard, trok echt velen maken harder, trok zo daar alle versnellingen heen tot 190 in de begrenzer (bak was kort).
Ik heb deze auto niet zelf gebouwd zo, maar gekocht. Zover ik kon zien zat en niet echt verschil ik sensoren op de 2E of de PF want bijna alles bij die auto was netjes origineel PF afgeknipt en 2E stekkertjes eraan gesoldeerd. teven valt de hoeveel sensoren bij een 2E best mee.
Enkel probleem/uitdaging die je hebt is met de gasklep. De gasklep van een 2E heeft geen nul-vol last schakelaars. De gasklep is anders van vorm, dus je kan ik hier niet zomaar een PF gas klep op zetten. Maar ook de inlaatpoorten op de kop zijn anders zover ik weet, dus het complete inlaatspruitstuk over zetten kan ook niet. Maar die 2 schakelaars kan je met een beetje creativiteit wel maken.
__________________
Lot of vw's (sold)
E28 520I
|