21-06-2016, 15:35
|
|
Forum junkie
|
|
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
|
|
Aansteker: toch hard trekken... Wat je wel kan doen is het asbakje er even uit halen, dan kun je de aansteker er ook uitklikken (wijst zich eigenlijk vanzelf, het zit geklikt)
Dan kun je hem loskoppelen van de connector en het op je gemak in huis of je werkruimte doen ipv lastig in de auto zelf.
Uitvallen:
Zomaar uitvallen en daarna gelijk weer probleemloos te herstarten?
Indien het een 8V motor is, is de kans groot dat je hallgever (in de ontsteking) defect aan het raken is. Deze geeft dan plots geen signaal meer en daarmee valt het uit. In principe is dit namelijk de voorloper van de krukassensor.
Bij 16v motoren is het dus eerder de krukassensor omdat die hallsensor in de meeste van die motoren niet aanwezig is.
Dit hoeft trouwens geen foutcode te geven, omdat het niet vreemd is als dit signaal stopt, dit gebeurt namelijk ook als je de motor zelf uit zet.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
|