View Single Post
Old 21-06-2016, 00:47
Kutverhaal Kutverhaal is offline
Forum Newbee

Default Motor valt uit polo 6N 1998

Ik ben een groentje en ik hoop dat ik hier goed zit.

Enfin.. ik heb een vw polo 6N uit 1998. 6 jaar in bezit en rijdt nog steeds als gegoten, tot een 4 maanden terug. Auto rijdt prima maar is in de afgelopen 4 maanden 5/6 keer plots uitvallen tijdens het rijden. Motor warm of koud maakt niet uit.. is gebeurt in beide gevallen. Het valt me op dat het gebeurt als ik bij een stoplicht of kruispunt kom aan rijden en me koppeling indruk en me versnelling in ze vrij zet. Toerenteller staat continu 1 streepje onder de 1, maar als ik dit doe heb ik het idee dat die net iets verder dan onder dat streepje onder de 1 gaat (snap je het nog?).

Je zou zeggen dat dat geen gevaar is.. nou, nu komt het. Mijn remdruk valt ook uit.. radio blijft aanstaan maar alles kwa auto kapt ermee. Ik reed van de week kilometertje of 60 en alles viel uit en voor me was een file.. het is dat er van de andere kant niks aankwam dus me stuur opzij kon gooien en met de handrem rustig kon uitrollen. Ook vreemd, auto start direct na uitval moment en rijdt weer prima zonder problemen.

Iemand enig idee?

En nog een klein dingetje.. mijn aansteker in mijn auto komt er niet meer uit. Weet iemand hier een oplossing voor? zonder deze te slopen. Dank!
Reply With Quote