View Single Post
  #362  
Old 15-06-2016, 13:20
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
Default

Kleine update.

Paar weken terug ontdekte ik wat druppels KVS op mijn garage vloer. Na lang zoeken kwam ik erachter dat het de waterpomp was. Niet de aansluting met blok of flens maar de pomp zelf.




Ik heb er geen foto meer van maar ontdekte een gaatje in de pompbehuizing die zo in het "show je mishandelde onderdelen en technische rariteiten" topic kan.

Allergisch als ik ben voor elke vorm van olie en KVS lekkage maar overgegaan tot vervangen. Heb gekozen voor een high performance waterpomp. Zit naast fabrieksgarantie ook montage garantie op. D.w.z. niet goed na het monteren dan wordt de tijd die ervoor nodig was om te vervangen vergoed.
Fijn om te weten want waterpomp vervangen bij een G60 is al niet een leuk klusje en in een golf 1 is het nog net iets erger

Nieuwe pomp gemonteerd. Gelijk maar alles weer netjes bijgewerkt.



Achterkant IC ook maar zwart gemaakt en 180 graden bocht maar weer netjes in de lak;



Inlegfilter in mijn volvo luchthuis vervangen voor een PiperCross schuimfilter.



Standaard chip vervangen voor een JD chip. Geschreven voor een G60 met 68 mm poelie, RVS uitlaat spruitstuk met behoud van lambdasonde.



Poelie lader vervangen, helaas geen na foto van gemaakt.



Alles weer gemonteerd, schoongemaakt en afgelakt. Tevens kleinere multi-riem.



Daarna weer schoon KVS middel en ontlucht.

Wat de vermogenstoename is weet ik nog niet. Ik merk wel al een behoorlijk verhoogd wielspin gehalte de eerste 3 versnellingen
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote