26-05-2016, 11:08
|
|
Forum junkie
|
|
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
|
|
De hitte van de motor en onder je auto van de uitlaat en warmte straling van het plaatwerk is genoeg om de benzine in de leidingen om te zetten van vloeistof naar gas. Is er genoeg gas dan kun je vapor lock krijgen; [url]http://technisch-specialist.nl/index.php/technische-en-natuurkundige-begrippen/145-vapour-lock[url]
Dit proces gebeurd ongeacht met of zonder druk accumulator.
De druk accumulator is een soort van terugslag klep met een veer. Dus het stukje leiding tussen accumulator en benzinedrukregelaar in de spinnekop wordt de benzine op druk gehouden. Dit werd gedaan omdat de K-jet op een hoge druk functioneerd en het te lang duurt voordat de pomp de leidingen terug op druk kan brengen. Bij een goede werking van de druk accumulator als je de toevoer loshaalt bij de spinnekop spuit de benzine eruit.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
|