View Single Post
  #3  
Old 04-05-2016, 20:09
Blacky Blacky is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 31
Default

Hoi Tim,

De dempers zijn nieuw.
De hele achterzijde is gecontroleerd door een gerenommeerd BOVAG garagist.
Volgens hem was alles aan de achterzijde perfect in orde.

Maar vandaag is er nog wel even contact geweest met deze mensen; zijn antwoord was toen eigenlijk klip en klaar, dan moeten het tóch de metaal aslagers zijn.

Nu naar jouw opmerkingen:

Destijds hebben wij de aslagers bij een bevriend garagist in Drenthe laten monteren.
Deze heeft zelf een werkelijk professionele pers ontwikkeld met daarbij de nodige stempels.
Eén van zijn medewerkers heeft de as laten zakken, de oude lagers eruit geperst na deze eerst te hebben afgetekend.
De nieuwe erin en de boel vast gezet.
Toen de auto terugkwam, mijn vrouw was ermee weg, vertelde zij mij hoe dit was gedaan.

De auto was op een arm brug gezet en zo waren óók de lagers vastgezet én dat is fout.

Ik ben toen zelf de volgende dag meteen naar onze hobbyhal gegaan en de bouten gelost aan beide zijden.
De auto kwam toen een centimeter of 6 omhoog.
De auto had ik op een kolombrug gezet.

Daarna op NM vastgezet.

De dempers hebben wij gemonteerd met idd een hangende as ( één zijde per keer.)
De as was hierbij niet ondersteund.

We hebben wel per kant gewerkt.

Maar ik krijg de indruk, dat jij zegt; hier zit misschien de fout.
Jullie hadden de as aan de wielzijde moeten ondersteunen.

Zouden de metaal aslagers misschien binnenin zijn afgescheurd???

Aan de buitenzijde is geen enkele speling te voelen.

Heel erg bedankt voor je niet aflatende inzet.

Hoop op nog een verhaal van jouw kant; zeg me gewoon " Blacky hier ben je de fout in gegaan, ik kan daar goed mee omgaan!!"

Met vriendelijke groet, Blacky.
Reply With Quote