View Single Post
  #2  
Old 04-05-2016, 14:17
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Op zich niks mis met de wijze van monteren.
Wat absoluut niet mag is de as laten hangen aan de achterasrubbers welke aan de carosserie zit. dan gaan ze zeker kapot.
wanneer de schokbrekers los zijn van de achteras, moet de achteras ondersteund zijn door een versnellingsbak-krik oid.
Ik maak uit je verhaal niet op of achteras ondersteund is toendertijd.

Bonken kan ook door een overlijdende schokdemper of een losse bout of moer komen in de achterwielophanging.

ps,
Het inpersen moet ook op een delicate manier gebeuren;
de plek waarop je moet drukken op een aslager is nogal vreemd van vorm.
dat moet je opvangen met ringen en andere meuk om een op een vlak deel te kunnen persen. Of er is een speciale VAG pers gebruikt speciaal voor de achterasrubbers, dan heb ik niks gezegd.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote