View Single Post
Old 01-05-2016, 22:18
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie

Vandaag eindelijk is lekker weer dus was het tijd om de Golf uit te laten. Hoop dat er geen flitsers stonden op de A12!

Anyway, kon ook niet wachten om even te kijken naar de nieuwste aanwinst van een vriend van mij (moest het al wat dagen aanhoren).

Hij heeft recentelijk de baas der golf 1 g60's zoals deze in het noorden bekend stond op de kop getikt. Hij heeft de auto gespot via een vage FB post en toen hij kenteken intikte op het rdw, bedacht zich vervolgens geen moment om contact te leggen met de poster en de auto zeer kort daarna gekocht.
Een baas is het zeker 217 kW op kenteken wat neer komt op een kleine 296 PK

De auto is gebouwd door een bekende hier op het forum en op een bepaald moment in goede conditie verkocht. Ik laat het aan hem over of hij er wat over wil zeggen of niet!

Ik noem de auto geen baas maar een beest dus hierbij kleine fotoshoot van de beauty & the beast

Het beest is in ruwe conditie aangetroffen. Ik wil de vorige eigenaar niet schofferen maar de auto heeft nu echt TLC nodig en dat gaat deze nu krijgen.

Mijn eerste bijdrage aan het beest, de ruitjes terug schoon (heb ik iets mee).

De rubbers in gevet en al het plastic in de lijn olie. De achterlichten staan geweldig zijn originele Hella's uit de zuid Afrikaanse citi Golf. We hebben terug de originele kenteken verlichting geplaats;

Terug de originele knipperlichten erin;

Het beest heeft een externe olie koeler achter de kentekenplaat. Deze wordt vervangen door een nieuwe aangezien deze kapot is gegaan. Daarbij gaan we de beugels aanpassen zodat we tevens de GTI lip er terug onder kunnen krijgen.
De voorbumper laten we zo want de koeling is nodig!

Terug naar de originele luxe tankklep;

Het beest wordt nu eerst mechanisch aangepakt. De lader was geklapt en deze wordt op dit moment aangepakt. Ik heb mijn rode injectoren opgeofferd van mijn 16vg60 project voor het beest.

Cosmetisch wordt het beest voorzien van de inleg sticker op de achterklep, zwarte striping ipv zilver. Her en der wat steenslag bijgewerkt en wellicht een volledige respray in de toekomst.
Ook heeft het beest een tweetal slechte plekken die worden aangepakt.

Er zijn een aantal zaken zo mooi doordacht en slim opgelost in de motorruimte. Wellicht mag ik hier in de toekomst wat over plaatsen. Er zijn ook een aantal zaken die ik qua afwerking wil verfijnen.
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote