View Single Post
  #1  
Old 25-04-2016, 23:02
Lasse00's Avatar
Lasse00 Lasse00 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 86
Default Schakeling 02A CDA v-bak in Mk2

Goedendag beste mede-leden,

Ik heb uw hulp en kennis hard nodig.
Nu ik bezig ben een ABF motor en bijbehorende versnellingsbak (02A CDA) in mijn Jetta mk2 te hangen loop ik tegen een klein detail aan.
Zoals de meeste zullen weten is die versnellingsbak kabelgeschakeld en mijn Jetta had stangenschakeling.
Nu is mijn vraag wat volgens jullie de beste optie is wat betreft het schakelmechanisme.
Optie 1: Golf 3 2,0 16v (donorauto) kabelschakeling in mk2 tunnel monteren.
De bevestigingspunten komen niet overeen, maar zou wel passend gemaakt kunnen worden volgens velen.
Optie 2: Mk2 kabelschakeling monteren. Welke MK2 heeft dit? Past dit direct in alle Mk2 tunnels? Is dit geschikt voor de mk3 v-bak?
Optie 3: Schakelstangen (ombouw)set voor 02A bakken zoeken. Hier is een andere achterste baksteun voor nodig. Welke? Ook een ander rubber? (mk3 subframe)
Waar zou ik zo'n schakelset kunnen krijgen of wat heb ik precies nodig? Past dit icm een 16v?

Als iemand hier ervaring heeft met dit probleem hoor ik graag hoe het is opgelost en de voor- en/of nadelen van het eindresultaat.
Ik wil jullie alvast bedanken voor het meedenken en alle hulp/steun die jullie mij kunnen geven.

Met vriendelijke groet,
Lasse Snelders
__________________
Bend the rules...Rule the bends
___________________________________
- Mazda MX-5 NB 1,8 16V (daily)
- VW Jetta mk2 1,8 '88 (project)
- VW Jetta mk2 1,6 '91 (ex-project RIP )
- VW Golf mk3 GTI 2,0 16v '94 (donor)
VWCULTURE
Reply With Quote