eindelijk heb ik er eentje kunnen scoren
origineel belg
bwj 02/1981
compleet en in al bij al goeie staat ( algemen staat laat ons zeggen een 7.25/10 als ik hem naast me GT zet die heeft een 9.25 / 10) zou volgens de vorige eigenaar maar 1 officiele eigenaar gehad hebben (die er effectief mee rond reed ) en heeft 1991 niet meer op de weg gekomen
wat is er niet juist :
motor : => er zit een YP 1.6 8v in dus niet meer de orignele
verder heeft motor wel de orignele carb en optionele 5 bak ( FM ) en nog een leuk weetje ... het reserve wiel is een orignele Goodyear Grand Prix S70
Wat zijn de plannen :
- Eerst De Corrado G60 afmaken
- Nieuwe tank + toebehoren ( is serieus roestig vanbinnen maar niet rot )
- Eventueel motor ombouw naar een FR ( standaard ) of mss EG ( GTI lijkt me leuk Replica SLI
)
- Verlagen + leuk set wielen
- interieur volledig kuisen want het is serieus vies
- Logo vooraan rood maken
- en natuurlijk het belangrijkste de originele Stipring terug plaatsen ( IS een must )
- en dan binnen een paar jaar volledig uit elkaar en volledig alles nieuw ( eerst een paar jaar zo rijden )
Hier zijn de fotos :
Verder nog leuke weetjes
( gepikt van het internet )
en voor wie frans kan
Scirocco SL 1981.
C'est la seule série spéciale de la Scirocco série 1 qui fût importée en France. Pour parfaire l'écoulement des stocks avant l'arrivée du nouveau modèle, VW sort Ã* l'automne 1980 une version pour le moins voyante.
Cette version est typée sport: Lettrage des pneus de marque Good Year peint en blanc et de larges autocollants qui courent le long de la carrosserie. La calandre est soulignée de rouge. La sellerie est identique aux versions GT mais avec des rayures rouges. La platine porte instrument normalement argenté est noire sur cette version. Disponible en 2 teintes de carrosserie, Blanc Alpin et Argent diament métalisé et en deux motorisations 1300 et 1600.
Il a existé deux autres motorisations qui n'ont pas été importées en france.
- En Allemagne la SL pouvait recevoir le 1500 de 70 chevaux de type JB.
- En Belgique la SL pouvait recevoir le moteur Ã* injection de 110 chevaux de type EG et de ce fait prennait l'appelation de SLi.
Version
Scirocco SL (AM 1981)
Code de la version
-
Nombre d’exemplaires
2000
Commercialisation
Europe
Durée de commercialisation
10-1980 → 03-1981
Sellerie
Teintes de carrosserie
Motorisation
8V À CARBURATEUR
8V À CARBURATEUR
Moteur
1272 cc type GF
1588 cc type FR
Puissance
60 ch / 44 kW Ã* 5600 tr
85 ch / 63 kW Ã* 5600 tr
Couple
95 Nm Ã* 3000 tr
125 Nm Ã* 3800 tr
Alimentation
Carburateur 34PITC5
Carburateur 2B2
Boîte
4
4 ou 5 en option
Jantes alliage
5 J x 13
5 ½ J x 13
Pneumatiques
155 SR13 80S
175/70 SR13 80S
0 Ã* 100 / Vitesse maxi
13,2 sec / 154 km/h
11,3 sec / 172 km/h
L'extérieur très 80's avec les larges autocollants, les filets rouges calandre et pare-chocs