10-04-2016, 10:07
|
|
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,531
|
|
De 16V G60 motor heb ik zelf nooit gebouwd.
275pk uit deze motoren moet niet het grootste probleem zijn. In je onderblok haal je de niet zo zeer vermogen maar zorg je dat de voorwaarden om het vermogen te halen aanwezig zijn.
De kop KR of 9A of een ABF. De 9A schijnt nog weer het beste te zijn. Maar dan ga je voor de grote vermogens. (Kennis heeft 425pk met een 2.1L Turbo met een 9A kop) Voor 275 pk moeten alle koppen voldoen. Er is niet een speciale manier van bewerken, het flowen moet gewoon goed gebeuren. Daarna de kleppen goed bewerken en de kamers uitliteren. Met KR nokkenassen kun je dat vermogen halen, je hoeft daarvoor geen dure tunings assen te kopen. Kun je dat geld weer stoppen in goede klepveren en schotels.
Ik zou het bewerken uitbesteden. Kost even geld maar levert meer dan genoeg plezier op.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
|