28-03-2016, 15:08
|
Forum Newbee
|
|
Join Date: Feb 2005
Posts: 48
|
|
Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Volgens mij ben jij ook de gene die mij liet weten dat ik 2 lijntjes vloeibare pakking miste voor tussen de koppakking toch ? Ben blij dat je dit liet weten, want had niet genoeg info mee gekregen bij Pon vandaan en heb ik daarna opnieuw klaar gemaakt zoals je hier boven op de foto's zien kan.
Het is een CEPA motor uit een Duitse 2011 Audi TT-RS. De turbo is een LB500 van Loba met ook een Loba hogedrukpomp en CNC-bewerkte alu inlaat die op de turbo geschroefd zit.
Over de aanhaalmomenten van de boutjes in het nokkenaslagerkap staat niks over in het programma Elsawin helaas. Omdat de druk overal anders is door de stand van de nokkenassen, is het erg lastig om perfect te doen. Elke hulp hier over zou welkom zijn, want al zou het goed zijn door deze op het gevoel aan te draaien, zou dit ook heel graag willen weten hoe dit beter te kunnen doen. Ik heb wel alles met een momentsleutel aangedraaid, motor gedraaid en nog eens op de geschatte NM, maar is niet perfect natuurlijk
|
Klopt😉
Loba 500 is een mooie upgrade.
Voordeel is dat het plug and play is.
Kijk ook even of je de juiste bevestiging heb voor de turbo aan de cilinderkop.
Kwaal is dat ze willen lekken aan de poelie kant.
Aanhaalmomenten moet ik even nakijken.
|