View Single Post
  #4  
Old 26-03-2016, 20:18
Blacky Blacky is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 31
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
Het kan zijn dat de aandrijfas niet genoeg ruimte heeft om axiaal te bewegen. Dan zit de as opgesloten en de kineet onder druk. Vind die ook niet leuk.
Dan zou de fuseekogel een beetje naar buiten geschoven moeten worden.

2. Staan de kineten wel goed in het vet? Niet te zuinig zeg maar, de ashoes/kineet mag helemaal vol.

Welk kineet gaat er steeds stuk? Bakkant of wielkant?


Hoi Tim,

Het is altijd de wielzijde, als het de bakzijde zou zijn, dan zou jij gelijk hebben, maar als je zo vaak je aandrijfas kapot hebt, dan is of de as niet goed qua onderdeelnummer, of het is eenslecht gereviseerde as.
Het laatste wordt vermoed door de leverancier, die nu ook een ander merk adviseert.
Wij gaan nu voor SKF, allereerst nieuw, ten tweede vele malen beter qua aflevering.

Nog even naar jouw opmerkingen: als je een te krappe as zou hebben, gaat altijd de bakzijde kapot.
Je mag er toch van uit gaan als je een 'nieuwe' as koopt, dat deze god in het vet zit.

De linker aandrijfas blijft wel al sinds 2013 goed.

Groet, Blacky
Reply With Quote