Ik rij rond met een setje geventileerde schijven van 239mm. Deze komen van bolku als set en rij er al 5 jaar mee. (merk onbekend) Jaren geen problemen mee gehad maar vanmiddag had ik fading/sponspedaal bij een noodstop van 60-0
ging maar net goed met mijn voorligger. Heb de indruk dat de schijf snel heet werdt. het setje is al flink ingesleten en moet vervangen worden.
op mijn oude golf had ik een setj brembo massief + trw of ferodo blokken (donkergroen) en dit remde hard. Nu wil ik de geventileerde Brembo's monteren. met een TRW blok. Maar voor een kleine meerprijs is er ook de Brembo MAX die zijn geventileerd en gegroefd.
Is het een goede zet om voor de MAX te gaan?
Mijn gebruik is: Rustig. Met afentoe flink in de ankers.
De rest van mijn setup is standaard.
20,6 HRC
200mm trommels
verse remvloeistof.
Verse remschoenen en cilinders.
VW2 remmerij.
Nog een vraag.
Ook denk ik aan een upgrade van de HRC (en bekrachtiger)
wat zal ik merken met een 22mm met deze remmen?
harder pedaal?
rempunt in pedaal hoger?
meer kracht?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?