Zo,
gister de motoren even uit elkaar gehaald, schoongemaakt en achterin de auto gegooid, en vanmorgen vroeg op stap gegaan om ze naar Feld Motorsport te brengen!
Aldaar goed ontvangen, en er stond veel leuk spul daar, Scirocco 24h, Polo WRC, etc. ik mocht helaas geen fotos maken
Zij gaan de motor onderhanden nemen, zij hebben al veel ervaring met deze blokken in 1300/1400 en 1600 vorm en verschillende disciplines, hierdoor weten zij goed welke modificaties voor mij het beste werken. Daarmee bedoel ik, max. topvermogen is leuk, maar nog een beetje koppel in het middengebied ook
Hij heeft alles heel netjes uitgelegd en overlegd wat en hoe en waarom ze bepaalde dingen doen en wat ik beter wel en beter niet kon doen. Even gekeken welk blok het meest geschikt is en dat is die van de ARC (het 1.6 blok)
Wat er o.a. gaat gebeuren;
-Lichte stalen drijfstangen
-Gesmede zuigers aangepast op grote kleppen
-12,5:1 compressie
-Boren/Honen
-Krukas balanceren
-Vliegwiel verlichten en balanceren
-Kop volledig bewerken met grote kleppen (32in /28uit)
-Ombouw naar mechanische stoters
-Andere klepveren en veerzittingen
-Stalen Nokkenasen naar Feld motorsport profiel (Zij hebben voor VW zelf veel verschillende profielen mogen maken en testen voor de super 1600 polo's
)
-Verstelbare nokkenastandwielen
en nog wat kleinere dingen.
Ik ben erg benieuwd!
Op de terugweg trouwens nog even langs de Nordschleiffe gereden ik was er nu toch dichtbij
, hoopte met de Volvo even een rondje te kunnen doen maar de VLN was aan het testen, ook heerlijk om te zien en vooral horen!