Ik heb een tdi ombouw in m'n hoofd.
Ivm mogelijk werk op een langere afstand (90km/dag) plus de privé ritten. Is het voordeliger om te dieselen met de golf 2.
Ik heb dergelijke projecten vaker gedaan dus dat scheelt. Deze projecten waren wel langdurig omdat er veel moest gebeuren. (Afn en 1z)
Maar ivm beschikbare tijd wil ik de ombouw vlot en voordelig doen. (Vlot is 1 dag
) Dat wil zeggen dat ik eigenlijk zo min mogelijk wil ombouwen, dus alleen motor en wat écht nodig is.
De kabelboom van een Golf 3 kan ik van te voren uit dunnen. Zodat dit plug en play is. Startonderbreker blijft erin, kastje en sleutel met ring komt achter het dashboard. Vliegwiel, koppeling en bak behoud ik van de 1.8 deze zijn in prima staat. Enige waar ik mee zit is vanaf de turbo naar de uitlaat. Is dit plug en play?
Nog een ding.. Gewicht. Hoeveel kilo zwaarder is een tdi blok tegenover een 1.8 8v?
Mijn kenteken zegt 903 kilo, maar de weegschaal 1020 kilo..
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?