Daarstraks nog wat verder gepruld aan de GTI.
Waarschijnlijk zijn het twee verschillende problemen, het lek zit niet aan het blok.
Toch zeker niet waar ik dacht dat het lekte.
Heb alles proper gemaakt met remmenreiniger en dan wat talkpoeder gestrooid.
Geen lek te bespeuren.
Het lek zit dus aan de bak, de olie werd opgegooid via de aandrijfas, en beland zo op boven op de bak en het blok.
Ik had de olie vervangen van de bak en eigenlijk wat teveel erin gedaan
Ik heb nu de olie op het juiste peil gezet, maar nog niet verder kunnen testen.
Nu blijft er nog het oliedrukprobleem.
Ik heb dus eerst de motor laten lopen in de garage om het lek te zoeken.
Eerst wat opgewarmd en dan af en toe eens doorgassen, geen lek en geen lampjes of zoemer.
Ook het gas op verschillende toerentallen constant gehouden, niks geen probleem.
Dan toch maar weer gaan rijden en na 500m rijden rond 2500 toeren weer het lampje en de zoemer.
Als je een beetje gas bijgeeft en boven de 2500 toeren komt probleem weg
Terug laten zakken tot constant 2500 komt het gewoon terug, maar als je de koppeling intrapt terwijl het lampje brand en het toerental terugzakt naar stationair, dan blijft het lampje branden en de zoemer afgaan.
Doe je dit bij ongeveer 3000 toeren als er niks brand, dan kan je toerental wel laten zakken tot stationair zonder dat het lampje of de zoemer afgaan........
Dat kan ik op geen enkele manier verklaren
Iemand een idee, wat dat kan betekenen
Ik heb ondertussen de oliepomp uit mijn ander blok gehaald en zal deze monteren om te kijken of het probleem dan weg is.