Daarstraks een testritje gaan doen met het andere blok dat ik mijn '84 GTI gehangen heb.
Aanvankelijk leek alles ok, maar na een 15 tal kilometer begon het oliedruklampje te branden en het zoemertje te gaan onder de 2500 toeren
Zolang je boven de 2500 toeren blijft geen probleem.
Direct naar huis gereden en daar de kap open, blijkt er een serieus olielek te zijn.
Er lag een plas na ongeveer 5min, van meer dan 20cm doorsnee.
Eerst dacht ik dat het uit de bak kwam, maar ik denk eerder dat het tussen de cilinderkop uitkomt net onder de waterflens rechts van het blok, en zo naar beneden loopt.
Ivm. de oliedruk heb ik eerst even de sensors uit mijn oud blok gehaald en deze erin gezet.
Resultaat is hetzelfde.
Mijn vermoeden is nu dat de oliepomp naar de knoppen is, of toch bijna.
Zouden het olielek en de oliedruk op één of andere manier gelinkt kunnen zijn ?
Wel een beetje deprimerend na al die dagen sleutelen in de koude