ik heb een probleempje met de golf, als ik sterk naar rechts draai en gas geef, dan bokt de auto op en neer. hoe meer gas of hoe meer ik draai, hoe erger het wordt.
ik dacht al... aandrijfas kapot. dus HEEEEL voorzichtig en zoveel mogelijk rechtdoor 30km naar huis gereden. als ik de auto opkrik, in versnelling laten draaien en ondertussen op de rem druk, dan stuitterd mijn motor op en neer. hij heeft zichzelf al los getrokken van de voorste motorsteun.
dus de garage gebeld dat mijn motorsteun af is, en dat ik geen probleem zie aan de aandrijfas. garage wist me te vertellen dat deze moet kunnen inschuiven en waarschijnlijk geblokkeerd zit.
aandrijfas demonteren en nakijken wat er fout is, zodat hij de stukken kan bestellen.
ik heb met het weer nu pas tijd gehad om die eruit te halen, en heb de linkse as er dus uit. die schuift mooi in en uit, draait mooi rond, niks problematisch aan te zien
heb ik er nu de verkeerde aandrijfas uit gehaald??? of zit er een ander probleem.
heb in de garage nog een 1.8motor met 5bak liggen waar die assen nog inzitten. heb er daar de linkse uitgehaald (chauffeurkant) en die zit volledig vast. schuift niet meer in aan de bakzijde en kan ook niet draaien. dat is dus duidelijk een slechte