Zo, half jaar en net geen 10.000km verder.
Met al die kilometers leek het met wel verstandig om de distributieriem (die er ondertussen al 110k km om zat) een keer te vervangen.
Met een handige handleiding en wat aanwijzingen van een oud vw-monteur het klusje geklaard in 2 dagen
Wat betreft het plannen lijstje:
Nog geen hitteschild en steun voor het powerfilter
Geen wellemsblokken
Middendemper zit nog op z'n plek
En nog geen leuke velgen
Maar wel lekker km's gemaakt
En dat is voor nu ook fijn even de focus
Wel de distributiewissel bijgehouden, dus ook wat foto's
Distributiekap en luchtfilter los, hier ook maar meteen het hitteschild van de uitlaat afgehaald, staat een stuk beter zo
Motor-/dynamo steun los, zo kon het blok kantelen en was de krukas poelie te verwijderen
Riem eraf
Nokkenas riemwiel eraf
Waterpomp en alle overige kappen eraf, smerige bende erachter. En een lekke nokkenas keerring
Nokkenas keerring vervangen en verder de boel lekker schoon gemaakt
En de hele bende weer gemonteerd
Daarna het koelsysteem weer ontlucht en alles bijgevuld. Uiteraard ook olie en oliefilter gedaan. Trekt goed (voor zover dat kan met 54pk) en loopt goed door dus met de timing zit het ook goed
Hij kan er weer ff tegenaan
Hitteschildje moet er wel echt een keer komen evenals andere wielen. Misschien toch eens opzoek naar een goedkope en makkelijke bump in vermogen. (iets van 3F nokkenasje + toch die middendemper verwijderen ofzo)
Ga ook maar eens wat maten opnemen onder de auto, kijken of ik een leuk subframe + leuke ophanging kan uit-denken/tekenen
(of ik het geproduceerd krijg is een tweede
)