View Single Post
  #5  
Old 12-01-2016, 20:26
overengineering overengineering is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 54
Default

Ik werk al zon 12 jaar met lpg in mn werk als autotechnicus.
En de laatste 5 jaar bij een universeel bedrijf dat ook lpg als specialiteit heeft www.lpg.nl .

Vag autos zijn zeker 20% vd autos die op lpg rijden (merendeel is volvo,saab en franse autos). Van allerlei modellen, allerlei motoren.
Het meeste toch de 1.6 motoren (golf 4,leon,octavia,altea etc etc) en die lopen niet anders op lpg dan op benzine.
Het belangrijkste bij probleemloos lpg rijden is toch dat de motor technisch in orde is. Dus de juiste boegies, indien toepasbaar juiste klepspeling, goed werkende lambdasensor etc.

De kwaliteit van de lpg onderdelen (verdamper, injectoren, evt pomp en elektronica) zijn nog nooit zo goed geweest.
Lpg installatie hebben rond 2000 tot 2005 niet een super indruk achtergelaten bij de meeste mensen, bij vag autos werd voor namelijk het merk necam/teleflex gebruikt (75%) met een "verdeelhuis" die snel vervuilde en niet al te beste elektronica.

Als je naar een respectabele inbouwer gaat krijg je gewoon een goede installatie tegenwoordig. En ook netjes ingebouwd wat zelf tegenwoordig door sommige bedrijven nog niet gedaan word ivm de centjes.

Mocht je een tweedehands op lpg zoeken, vind er dan eentje zonder necam en vialle, de eerste krijg je gewoon kosten aan en de tweede gaat niet vaak kapot maar heeft meestal dure reparaties.

Dampgas installaties zoals vogels, eurogas en vooral prins zijn gewoon goed.

Maar met de huidige brandstof prijzen is het idd verstandig om toch even heel goed te gaan rekenen. Op lpg.nl staat een calculator die vd laatste brandstofprijzen uitgaat.
Met sommige bedrijven kun je wel over leggen om bij inbouw een zeer kleine tank te gebruiken was gunstig is qua gewicht met keuren.

Mocht je vragen hebben schiet maar een PM.
Reply With Quote