View Single Post
Old 11-01-2016, 19:53
jorrick jorrick is offline
Forum Newbee

Default Welke auto op LPG?

Omdat ik wegen mijn werk veel meer kilometers moet maken wil ik een LPG g3 auto kopen. Een diesel is geen optie ivm hoge maandlasten.
Nu zijn mijn ervaringen met VW goed, ik heb in het verleden al een Golf3 GTI 8v gehad en moest hem verkopen omdat hij wat aan de zware kant was (wegenbelasting)
Nu wil ik dus graag een lpg auto kopen maar ik weet niet welk model en welke motor het goed doet op LPG. Ik heb wat rond gelezen en las dat sommige blokken zachte klepzittingen hebben en hierdoor ongeschikt zijn om op LPG te rijden.
Mijn voorkeur gaat uit naar een Golf 3 / Golf 4 en in mindere mate een A3 of seat(ibiza?) . Liefst een Golf 4 maar die komen met LPG waarschijnlijk over de 1050KG en ik zou het graag onder die grens willen hebben (ivm wegenbelasting)
Een Golf 3 1.6 of 1.8 komen wel onder die grens
Welke blokken zijn sterk en draaien niet bij de 150.000 hun versnellingsbak kapot, dit las ik hier ook ergens op het forum namelijk.

Als ik een kale goedkope golf4 koop zonder cruise control, zou je die dan gemakkelijk kunnen inbouwen als je het uit een golf4 van de sloop haalt? En kan je zo dus op een gemakkelijke manier van een lichte Golf op kenteken een luxere versie maken?

Ik las hier alleen ook dat de Golf 4 een hoog benzineverbruik heeft. Nou ga ik wel op gas rijden maar een zuinige auto vind ik ook wel belangrijk.
Hoe zit het met lawaai in de auto? Is een mk4 goed geïsoleerd? Iets wat ik ook belangrijk vind.

Ik mij nog meer vragen tebinnen schieten zou ik ze hier graag willen stellen.
Reply With Quote