![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
01-01-2016, 16:40
|
Postwhore
|
|
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
|
|
Quote:
Originally Posted by wessel97
Nu ik er nogmaals naar kijk vraag ik me eigenlijk af ofdat in dit geval ( niet in dagelijks gebruik ofzo) het niet zomaar eens een voordeel kan zijn..?
Doordat die band er vanaf zou schieten heb je geen grip meer.. dus zou je zeggen dat de auto ook niet meer gelanceerd kan worden.. daarom vind ik dat filmpje van die citroën ook vrij apart
|
Nou, mijn docent legde dus uit dat de velg in het asfalt hapt, wat blijkbaar aanzienlijk hogere wrijvingscoëfficient heeft dan band-asfalt. En dat is de reden dat het echt als "voetje lappen" werkt, de auto struikelt echt over dat punt van velg-asfaltcontact.
Hier een werkende link ![Thumbup](http://www.volksforum.com/forum/images/smilies/thumbup.gif) , dank je wel!
Quote:
Originally Posted by R-oy
Scirocco, Ik geloof dat de ophanging en de manier hoe de auto zich gedraagt in combinatie met de gewichtverplaatsing van belang is met deze test. Stabiliseert het niet, kiepert de auto om. Met als gevolg dat die Ballon of getrokken banden het zwaartste te verduren krijgen.
|
Dat klopt zeker, de constructie van het onderstel, rolcentra, slipstijfheden van de assen, zwaartepuntpositie, ESP of niet .. speelt allemaal een belangrijke rol.
Hier ook de Rocco 1:
|