View Single Post
  #1  
Old 31-12-2015, 15:57
overengineering overengineering is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 54
Default Mijn 82er hobby golf (1.5>1.8t)

Paar maanden geleden een golf 1.5 automaat gekocht.
Uit 1982, een pre, aangezien ie dan net zo oud als de eigenaar

Redelijk nette auto, praktisch geen roest en een nog zeer net interieur.







Motorisch dikke k*t, 1.6 met carb die het merendeel liep als een natte krant.
Dan maar een swap

Dus een complete octavia 1.8t gekocht, met een oettinger chip , dus eerst pks genoeg.
Het is een agu , dus met gaskabel en vrij weinig sensoren.



Octavia motor eruit halen was aanzienlijk meer werk dan het blok uit de golf
Het scheelt dat je zo met de feestdagen redelijk wat extra tijd ter beschikking hebt







Heb nu het 1.8t blok kaal en voor de auto liggen zodat ik in het nieuwe jaar weer vrolijk verder kan.



Ik heb de bedoeling om hem net als johan-k met de oem motor steunen te monteren, lijkt mij toch wat steviger.



Aangezien ik de complete kabelboom incl sleutels heb, denk ik dat ik de draadboom wel aan de auto aan kan passen , maar eventueel laat ik de start blokkering er uit schrijven.
Verder moet ik de aandrijfassen nog even uitzoeken.
Had eigenlijk het idee om de complete fusees incl 5x100 naven en remmen vd octavia te gebruiken, maar of dat kan zullen we zien.

Hopelijk schiet het allemaal een beetje op aangezien ik er volgend zomer mn daily van wil maken , en mn japanse projecten helemaal niet op schieten

Grtz arnout

p.s. het oude blok en automaat (schakelde prima) is te koop voor weinig.
P.M. voor interesse.

Reply With Quote