View Single Post
  #1  
Old 26-12-2015, 20:54
golffan golffan is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 169
Default AFN Mtdi eet turbo's

Heb dus een Mtdi AFN gebouwd eerst met een kkk k24. Na een 700 km ongeveer turbo kapot gelopen. Dan heb ik er een k14 opgezet, simpelweg omdat ik deze liggen had en nieuwschierig was hoe hij hiermee zou lopen. Deze heeft het vandaag na een 400 km ook begeven. Ik begin mij ernstig vragen te stellen. De k24 piekte op 1.8 bar, toen hij het begaf dacht ik van pech kan gebeuren deze turbo kwam van mijn 1.6 waar hij al een tijdje 2 bar op leverde. De k14 kwam van een originele motor en het was dus nog maar net dat zijn druk verhoogd was. Beide zijn gesneuveld op de autosnelweg en wat me opviel is wanneer ik even wat snelheid probeer te halen mijn olietemperatuur zie zakkenen dat hij dan plofte. Sensor zit helemaal onderin het carter dus begin ik te denken dat de turbo zonder smering valt omdat het carter "leeg" geraakt. Klinkt ongelooflijk dom maar er klopt echt iets niet. Motor draait met castrol 10w60 oliepeil staat altijd op maximum, hij verbruikt nagenoeg geen olie. En er word NOOIT mee geplankt voor de olie 75-80 graden heeft. Iemand een idee verklaring?
Reply With Quote