View Single Post
  #12  
Old 26-12-2015, 18:38
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Op mijn MK3 gti heb ik ook wat problemen met de stuurbekrachtiging.

De oude vloeistof laatst vervangen door middel van een handpompje (85 cent bij de Cranenbroek) Dit een paar keer gedaan achter elkaar en er was zeker verschil te merken. (Gewoon leegpompen dus met een pipet). Op internet zie ik ook soms filmpjes dat ze de pomp laten drooglopen tijdens het aftappen. Doe dit NIET.

Laatst ook de snaar vervangen en meerdere spanningen getest (Snaar staat op een goede spanning nu) maar bij volledig insturen tegen de aanslag slipt de snaar door en hoor je gepiep. Vloeistof is nieuw + de snaar. Het sturen is na het vervangen van de vloeistof wel wat beter geworden maar naar mijn mening niet zo soepel zoals het zou moeten.

Kan ik hieruit concluderen dat de servopomp zijn beste tijd heeft gehad? De pomp is origineel uit 92'..
Reply With Quote