12-12-2015, 23:35
|
Forum Regular
|
|
Join Date: Jan 2012
Posts: 107
|
|
Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Mooi dat er al wat verbetering in zit!
Band kan idd effect hebben. En een stuurkogel die zo zit, zonder moer... gelukkig is er niks gebeurt!
Op zich is een geboord gat met splitpen nog niet zo heel erg als er gewoon gebruik is gemaakt van een kroonmoer (niet zoals het hoort, maar wel beter dan geen moer) Wellicht een verkeerde stuurkogel gemonteerd ooit?
ta setjes zijn stug maar zorgen wel voor een betere wegligging dan origineel spul. Zal sowieso een verbetering zijn, hoewel als vooraan compleet weitech is (en nog in goede staat) is dat beter (minder stug vooral)
Maar als je nu met wielspin zit zou ik gewoon alles vernieuwen, weet je zeker dat het goed is. Gelijk wiellagers en toplagers meepakken, kost een paar euro extra maar je hebt er wel jaren profijt van.
Beetje rondsnuffelen op ebay en het hoeft weinig te kosten.
Mochten de draagarmen ook niet in orde meer zijn, g40 zijn net even anders dan standaard.
60/40 staat netter omdat polo's origineel wat in de kont hangen. En dat is mede de reden dat je uitlaat wat sneller geraakt zal worden. setjes worden overigens geleverd met de achterste poten op 60mm, veerschotel moet je omhoog zetten voor montage (notenverstelling op demper) En niet vergeten de grote ring te hergebruiken.
Heb zelf 60/40 en 60/30 gereden. Enige wat ik wel eens raakte was de achterste bocht en dat kwam omdat de boel niet helemaal goed gemonteerd zat. Tevens wilde de middendemper nog wel eens voor problemen zorgen bij erg hoge (stoep/uitrit)drempels. Kwestie van schuin oprijden en nog een voordeel als je het smalle type middendemper hebt, ivm kleiner formaat en geen randen (die had ik dus niet)
met 30 achter was dat probleem niet meer aanwezig, behalve als de uitlaat weer eens verdraaid was.
Heb je nog naar je motor gekeken?
Edit: ik bedenk me net dat mijn 1e polo ook weitec voor en achter alleen veren had -> reed voor geen meter, vooral omdat de dempers achter meer fietspompen waren (die polo is gesloopt btw)
|
Voorste demper en veren zijn van H&r . achterste dempers waren erg lek dus heb ik vervangen door originele dempers met weitec veren. Dus achter niet erg stug.
Voor laat ik nu lekker zitten zo paar wellems blokken eronder en de band andersom en klaar. achter komen andere dempers
|