10-12-2015, 09:39
|
|
Postwhore
|
|
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,363
|
|
tsja zo'n certificaat van echtheid..
leuk om in te lijsten en op de wc of iets dergelijks te hangen..,daar verdient VW op jaarbasis best wel wat aan..als je alle oudere types neemt waar men alles van wil weten, Golf/Jetta ,Passat Polo..kever, K70 etc..
maar eigenlijk op een paar details zoals productiedatum en afleveringdatum etc ,word je er niet zoveel wijzer van
het zijn enkel de gegevens die men nog ergens heeft ,uitgaand van het chassisnummer..en dat hoeft nou net NIET meer bij de auto te horen..(ook het kleurnummer van een vroege GTI in Marsrot moet L31B zijn en geen LA3A..m'goed)
zoals ik al eerder schreef ..die dingen werden met hopen tegelijk omgekat toendertijd
een auto die je openvist met een stukje lasdraad en kunt starten met een lange schroevendraaier ,is/was een makkelijke prooi
tegenwoordig moet je zoveel slopen en ombouwen aan electronica ,en dan nog is de kans aanwezig dat hij niet gestart kan worden..
hij is in ieder geval in 83 naar NL gehaald..
even logisch nadenken...als het een 77er is hoort die achterplaat er niet in thuis..
dus koffer open en kijken naar de kitnaad waar het paneel aan de vloer gelast zit..
alles is bij zo'n ding zichtwerk ,en met een beetje kennis van zaken zie je dat meteen..
als het voor de rest allemaal strookt met de echtheid van de koets ..dwz de injectietank ,ophangpunten voor de brandstofpomp-accumolator..onder de kap de steun voor de mengverdeler ..
dus de specifieke GTI dingen...dan is er feitelijk nog geen man over boord..
een periode correct interieur vind je nog wel ergens..en anders laat je er 1 maken..
een ander niet swallow paneel er inlassen en je bent op weg..
blijken alle voornoemde dingen niet aanwezig en de rechtse veerpoot is dubieus..dan zou het zomaar een 'gewoon' golfje kunnen zijn met eventueel een injectiemotor..
met het chassisnummer van een GTI..
blijf ik nog wel twijfelen over die kale C stijlen..dat hoort niet..
feitelijk is dit allemaal speculeren ..je weet het pas echt wanneer je er naast staat..
in het mooiste geval is het een GTI (denk het niet)..dan zou hij wel iets waard zijn
in het ergste geval is het een bouwpakket ,met op de koop toe flink wat roest..
dan is het 832 x 5 cent...
15000 voor een 77 chassisnummer met 83er kenteken is nogal zout..
|