09-12-2015, 19:24
|
Forum Regular
|
|
Join Date: Jan 2012
Posts: 107
|
|
Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Boostmeter er gewoon tussenuit als je niet weet of die wel op de juiste slang zit.
Vaak zit die op de map sensor aangesloten (slangetje naar de ecu), wat problemen kan geven met de uitlezing van die waardes.
Heb je het blok al eens proberen te laten lopen zonder de blauwe temperatuursensor aangesloten te hebben? En is de blauwe of de zwarte vervangen?
Blauwe is belangrijkste. Zwarte is alleen voor de cockpit.
Een lekke uitlaat voor de lambdasensor kan ook voor dit soort problemen zorgen (al zou je er dan vooral warm last van hebben) Maar controleren kan geen kwaad.
|
Blauwe tempratuursensor heb ik laatst vervangen.
Slangetje naar de ecu heb ik inderdaad bevestigd. Die zat eerder niet gemonteerd toen ik de auto kocht.
Zit net een compleet nieuw uitlaat systeem onder de auto.
Deze is dus niet lek maar er is geen katalysator aanwezig.
De lambdasonde zit gemonteerd in het uitlaatspruitstuk.
Alleen het gekke is dat na 3/4 minuten rijden gewoon alles normaal in normaal loopt. en de motor mooi onder de 1000toeren draait ongv 900.
|