View Single Post
Old 21-11-2015, 00:50
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore

Default Corrado R32 Turbo 4Motion

We zijn als bedrijf zijnde al even bezig met de bouw van deze auto wat begon met alleen een turbo-set monteren

Binnen een paar weken was het plan al gewijzigd naar een complete ombouw en dan alles in 1x goed.

De motorruimte zal helemaal gecleaned worden en er was al veel laswerk aan gedaan alvorens deze auto bij ons kwam en zullen wij over gaan doen na overleg.

De Intercooler zou ik normaal gesproken achter de bumper hebben gemaakt, maar Marijn (Eigenaar) die wilde geen buizen door het plaatwerk heen hebben om alles zo clean mogelijk te houden.

Een show-auto zoals deze Corrado die ook op lucht komt te staan is ook een project die anders is dan de auto's zoals wij ze meestal bouwen.
Het is voor ons dan ook erg leuk om te kunnen laten zien dat wij ook auto's klaar kunnen maken waarvan de bedrading is weggewerkt etc.
Wel bouwen we hem zo dat er elke dag mee gereden zou kunnen worden zonder problemen, want delen weg laten die nodig zijn voor een goed rijdbare auto gaat mij echt wat te ver

Bij deze de foto's zoals de Corrado werd gebracht:

Eerst de motor met bak er ingebouwd om alles op maat/passend te kunnen maken:

De motor met bak op de juiste plek gemaakt:

Omdat deze turbo-set is ontwikkeld voor in een mk4 R32 is er geen rekening gehouden met de VR6 motorsteun en de tunnel waar veel minder ruimte is.
Omdat er geen bochten te koop zijn met een kleinere radius, heb ik de bochten in kleinere stukken gezaagt en dan steeds iets onder een hoek om zo de radius klein genoeg te krijgen zodat deze 76mm downpipe past:

Verder met de radiateur en de intercooler wat echt mm-werk is:

De Pro Alloy intercooler pas maken op de VR6 Radiateur:

Is nog niks afgewerkt en is eerst grof in elkaar gezet om alles op de juiste plek te krijgen zodat het gaat passen:

Reply With Quote