View Single Post
Old 18-11-2015, 19:15
renshoff's Avatar
renshoff renshoff is offline
VW Fanatic

Default Golf 5 2.0tdi 4motion probleem

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over mijn golf 5 2.0tdi(bkd) 4motion. Wanneer ik gas geef in z'n 4/5/6 heb ik een hele lage luide brom/trilling in de auto. Dit is van ongeveer 2000 tot 3500 toeren en pas vanaf een snelheid van 80km/h tot ongeveer 140-150 km/h hierna heb ik dus geen brom meer....

Ben er al meerdere malen mee bij de dealer geweest maar dit heeft niet geholpen, hier werd mij verteld dat dit aan de uitlaat zou liggen met als reden dat wanneer er gas werd gegeven de uitlaat ergens tegen aan zou komen wat dit gebrom zou veroorzaken. Zelf vervolgens onder de auto de uitlaat geprobeerd alle kanten op te bewegen maar onder geen enkele mogelijkheid heb ik deze ook maar in de buurt van de carrosserie gekregen.

Nog wat aanvullende info, de auto heeft een fabrieks af geleverd ABT chip en dus voorzien van 180pk, de haldex olie is laatst nog ververst en het maakt niet uit wat voor banden ik er onder heb of hoe warm de auto/olie van de haldex is.

Zelf zat ik in de richting van de aandrijfas welke richting de haldex gaat te denken, misschien een lichte onbelans oid?

Dus bij deze, wanneer iemand mij zou kunnen helpen of het probleem herkend zou dat geweldig zijn ! De auto presteert er niet minder om maar het is wel verrekte irritant dat je de gene achterin of naast je niet meer kan verstaan

Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily
Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily
Reply With Quote