02-11-2015, 11:42
|
|
Forum Newbee
|
|
Join Date: Apr 2015
Posts: 24
|
|
@overengineerding
Ik heb 2 computers: 1 originele, nergens last van en één gechipte door JD. Het schijnt dat een AGU wat lastig te tunen is door het ontbreken van een MAP sensor die de turbodruk meet. Latere 1.8T's met elektronisch gaspedaal hebben deze sensor wel en zijn makkelijker te tunen. Toch ben ik nog steeds van mening dat DE VW tuner van Nederland het echt wel beter kan doen dat wat ze nu hebben gedaan. Boven de 3000 toeren je koppeling intrappen en het gas blijft 'hangen' waardoor er nog even 500 tot 1000 toeren bij komt (leuk als je bij 6000 toeren schakelt, dan knalt hij zo de begrenzer in :S), daarnaast zakt hij maar slecht terug in toeren daarboven. Tot 3000 toeten rijdt de auto perfect. Chippen is wel een must, je weet niet wat je mee maakt en dat wordt een 1.8T écht leuk!
Stefan heeft trouwens mijn startonderbreker uitgeschreven dus daar kun je rustig naar toe gaan. Werkt perfect.
|