9: Vandaag nogmaals gekeken of de wagen ook met koude motor zonder aangesloten EGR goed blijft rijden. En ja hoor de wagen rijdt keurig zonder enige storing maar bij het uitlezen kwam er voor de zoveelste x wel weer een nieuwe foutcode zichtbaar
FOUTCODE: 17646 P1238
Deze foutcode is 'Manufacturer Specific' (voor elke autofabrikant een andere omschrijving en betekenis). De onderstaande omschrijving / verschijnselen / oorzaken / oplossingen zijn specifiek voor VAG-auto's.
nl Brandstofinspuitventiel Cilinder 2 (N31) onderbreking
du Einspritzventil Zylinder 2 (N31) Unterbrechung
en Fuel Injector for Cylinder 2 (N31) Open Circuit
Extra info bij de foutcodes.
Let op: onderstaande gegevens zijn niet afkomstig van het VAG concern, wel uit talloze andere bronnen. Volledig en foutloos kan dus niet worden gegarandeerd. Blijf kritisch nadenken.
Mogelijke verschijnselen:
Onbekend
Mogelijke oorzaken:
Bedrading en/of aansluitingen in de kabelboom defect
Injector vuil / defect
Mogelijke oplossingen:
Check / vervang injector
Check kabelboom (is bijna niet te doen) / vervang kabelboom
Nogmaals een stuk te hebben gereden bleek de wagen weer goed te rijden zonder inhouden maar na het uitlezen kwamen de foutcodes weer als paddenstoelen uit de grond te voorschijn en waren er weer nieuwe foutcodes bijgekomen
Probleem storing opgelost maar nieuwe foutcodes blijven maar komen..........!