6: 28-10-2015 geconstateerd tijdens het rijden met zowel koude als warme motor. Voorheen was het probleem juist dat er bij alleen gas geven de wagen inhield. Nu is het probleem juist andersom geworden. Bij constante snelheid van bijv. 50 km/h in de 3e of 4e versnelling of proberen zo weinig en langzaam mogelijk gas te geven houd de wagen nu juist in en merkt je dat er tegendruk is. Geef je nu juist in tegenstelling tot voorheen wel gas verdwijnt juist het inhouden. Heel vreemd.....!
Daarnaast even geprobeerd de stekker van de Mapsensor los te laten tijdens het rijden, maar was geen enkel verschil. Enige was dat de wagen in noodloop liep en dat er in elke versnelling geen max vermogen was
7: 28-10-2015 toch maar besloten om de stekker van de EGR los te koppelen en ja hoor tijdens het rijden
GEEN ENKEL PROBLEEM meer met de wagen en rijdt perfect
Uiteraard kwamen er nieuwe foutcodes voor terug ivm de losse stekker van de EGR. Hierbij merkte ik wel op dat juist de voorheen nog enige FOUTCODE 17559 nu blijvend is verdwenen en ook niet weer terug komt
Enige 2 foutcodes die nu nog aanwezig zijn, zijn FOUTCODE 17851 en FOUTCODE 17848 (uiteraard i.v.m. de losgekoppelde stekker van de EGR)
8: Nu lijkt mij dat het loskoppelen van de EGR stekker natuurlijk niet de juiste oplossing is maar wel het probleem heeft verholpen. Hierdoor blijft uiteraard alleen nog het storingslampje op het display staan wat voor mij niet storend is
Wat wel is opgevallen bij het opnieuw inleren van het gasklephuis en de EGR klep is dat deze via VAG-COM telkens aangaf dat het inleren automatisch is voldaan. Klopt dit of doen wij hier iets fout of hoort dit zo ?