![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
20-10-2015, 10:28
|
![ar1g3's Avatar](image.php?s=1f8a5af427f7f77c7e8aabdf3906abe4&u=30930&dateline=1438821578) |
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,994
|
|
Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Ach, ik dacht dat het jaartal op het schema sloeg ipv. op de auto. Foutje!
Relais zitten er niet tussen.
Je schrijft dat het dimlicht zwak is; in die draad kan ook een heel slechtge plek plek zitten, maar dat is niet waarschijnlijk. Als het stadslicht uitgaat wanneer je de stekker van de koplamp loshaalt denk ik toch echt aan een slechte massa!
PS.: Als je spanning meet, leg dan altijd de min van de meter aan de minpool van de _accu_; anders zie je evt. massaproblemen beslist over het hoofd.
|
Geeft niet
Ja, ik denk dat het dimlicht gewoon niet brandt maar dat als dat opstaat met draaiende motor de stadslichten gewoon branden. Het licht lijkt van onder in de lamp te komen. Vandaar dat ik spanning had gemeten op het contact waar stroom toekomt op de lamp. Dit was met de massa van de meter op de minpool van de accu. Die gaf praktisch 0V aan op het plus contact in de stekker van de koplamp. Normaal moet dit voor de verbruiker toch +/-12V zijn..
Ik ga straks nog wat zoeken, zal mijn bevindingen hier dan posten.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)
"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
|