![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
19-10-2015, 20:52
|
![ar1g3's Avatar](image.php?s=0308cbdffc533a95d769796f7f75e2fb&u=30930&dateline=1438821578) |
Volksforum Aandeelhouder
|
|
|
|
Dimlichten werken niet, vind het probleem niet??
Mijn 16 klepper is na 3 jaar eindelijk bijna klaar voor keuring en inschrijving.
Enigste wat nog rest zijn de koplampen. Ik vond dat de dimlichten nogal zwak waren, dus ben ik beginnen meten en ik ben tot de conclusie gekomen dat er geen stroom toekomt aan de koplamp. De standlichten en grootlichten werken wel. Standlichten blijven precies ook branden als de motor draait, maar als ik dan de grote stekker achter op de koplamp los doe gaan ze uit. Zijn de standlichten niet aangesloten op met het kleine stekkertje onderaan op de lamp?
Ik zou zelf wel beginnen meten en het probleem oplossen, alleen heb ik geen deftig schema.. Ik heb een boek waar een 400 tal schemas in staan, maar volgens mij kloppen deze niet. Het enigste schema voor headlights van een golfje uit 1988 dat ik vind zegt dat de draad die toekomt op de koplamp een blauwe moet zijn, terwijl er bij mij een geel/zwarte zit. Dus ik weet niet of dat schema te vertrouwen is...
Iemand een idee waar het probleem zit?
"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
|