zo we zijn bijna weer een week verder. De achterkant dus eerst in orde gemaakt weer. Afgelopen donderdagavond even banden wezen wisselen, om 2 velgen zijn 185/60R14 banden gekomen, en om 2 velgen de uber coole 195/40R14 banden, waar we met 3 man aan moesten hangen om die band om de velg te krijgen:
Dat scheelt nogal dus.
Zaterdag de vooras afgemaakt, dwz, remklauwen monteren, nieuwe remblokken, remslangen voor, remleidingen op maat gemaakt, schokdempers monteren (nee nog geen kybs) en toen en toen. Zou ik met split de remmen even ontluchten maar het zeek er allemaal weer uit, mist er een rubberje die tussen de slang en het reservoir op de hoofdremcilinder zit dus hele plas remvloeistof moeten opruimen, kut. Eerst ff weer wat foto's:
toen ik de bus liet zakken met de 185/60R14 kreeg ik de krik niet meer onder de vooras vandaan:
later even de 195/40R14 even geprobeerd
lijkt bijna dat je op de velg rijdt... niet echt mooi
en je ligt 3,5cm van de grond als er niemand in zit...
Deze foto moest van split even in de mugshot gallery, dus daar issie altijd terug te vinden, maar op de achtergrond staat de bus weer op de 185/60R14 banden met me mooie roestige wieldoppies, de banden wielen combinatie staat ook een stuk mooier dan de 195/40R14.
Maar goed het remmenontluchten is dus niet gelukt, wacht op onderdeeltje. Toen de motor aan de praat. Alle onstekingsdelen zijn nieuw, bougies, rotor, verdelerkap, contactpuntjes van bosch, condensator van beru, kabels van duitse a kwaliteit bij frankys vandaan, puntjes op 0,40mm afgesteld met voelermaat, tijdstipt etc. goed afgesteld, heeft benzine via de nieuwe benzinepomp, maar wil dus niet aanslaan!?
Wie o wie heeft raad?! De bus reed hiervoor wel, echter na het vervangen van de onstekingsdelen slaat de motor niet meer aan. Heeft ook wel vonk aan de bougie bdw. Kan het iets met de carburateur zijn?