Update:
Bij de 038 serie TDI motoren zit er op de cilinderkop een vacuumpomp. Hierdoor kan je lastig een oliedruk sensor kwijt. Even een adapter gemaakt.
Er ligt een 90pk ALH TDI motor met VNT turbo in met een eigenbouw 11mm mechanische pomp. Nu nog even met 020 bak en zonder intercooler.
Vanmorgen de Jetta als TDI op kenteken gezet bij de RDW in Nieuwegein.
Een super geschikte keurmeester (Jos) Hij was te spreken over de Jetta.
Ik vond het leuk dat hij verbaasd was over de uitstoot meter die niet omhoog kwam. Hij liep naar achteren om te kijken of de voeler wel in de uitlaat zat... Was goed en schoon.
Ook kreeg ik enkel de opmerking dat hij wel erg leeg was... Joh... Twee stoelen een achterbank en de noodzakelijke dingen om te kunnen rijden.
Resultaat 870kg leeg gewicht en 970kg rijklaar
Andere Jetta's:
Jetta mk2 mTDI 895kg - 995kg (ex)
Jetta mk2 1900TD 1012kg - 1112kg
Mis ik iets? De enige die ik niet omgekeurd heb was de TD. Beetje zonde om hem zo zwaar op kenteken te zetten. Misschien toch nog maar omkeuren en lichter op kenteken laten zetten.