View Single Post
  #8  
Old 31-08-2015, 10:24
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Taxateurs nemen de marktontwikkelingen natuurlijk mee en die kijken dan naar de vraagprijzen van het aanbod van vergelijkbare auto's op moment van taxatie. Voor exoten wordt gekeken naar opbrengsten op veilingen e.d. Da's realistisch, maar voor GTI-tjes ontbreekt die info natuurlijk. Ja er staan frikandellen te koop en hokken die nodig een full-resto nodig hebben voor achterlijke prijzen. Goudzoekers zullen er altijd zijn en blijven. Dat was in de jaren 80 en 90 toch ook al?
En nu, Wie gaat er 5000 betalen voor een tot 1.6GTI omgebouwde weet ik veel wat voor uitvoering? Deze zelfs 10.000 Of 8000 voor een W65 die zo de schuur uit getrokken lijkt te zijn? Wie weet wat voor ellende je tegenkomt als je die uit elkaar trekt. Dan maar geen GTI....

Begrijp me niet verkeerd, die omgebouwde waar ze 10.000 voor vragen daar is ook vast bijna 10.000 in gestoken, maar 't is gewoon geen GTI... Dus mij dat geld niet waard. Hier een W64 waar 20 voor gevraagd wordt. Is al 5 gezakt in de tijd dat ie op Mobile staat. Ik heb een jaar of 3 terug contact gehad met de toenmalige eigenaar die m ook gerestaureerd heeft. Ding is echt helemaal kaal geweest. Hij vroeg er toen 10k voor... Hij kon dit bedrag onderbouwen met alle facturen van alle kosten die met de resto te maken hadden. En dat waren idd alleen onderdelen, zijn eigen uren zou hij nooit iets voor terugzien. Helaas is deze auto niet in de oorspronkelijke kleur gezet. Doodzonde! En je ziet wel, er wordt geen 20k voor betaald. Ik geloof het gewoon niet. Ding staat denk ik alweer bijna een jaar op Mobile.

Het zijn liefhebbersauto's en geen verzamelaars- of beleggingsobjecten. Je koopt een oude GTI omdat je er jaren terug in je jeugd in hebt rondgeblèrd en nu de mogelijkheid hebt om die fun te herbeleven. Dat soort dingen. Maar niet om er knappe centen aan te kunnen gaan verdienen. Dan moet je meer geld in andere auto's gaan steken. Al die advertenties bij Golfjes waarin wordt gesproken over 'waardestijging gegarandeerd en 'goede investeringsmogelijkheid' is klinkklare bullshit. Ja, voor de verkoper als die m voor de vraagprijs weet te verkopen... Of voor 4000 een hele nette W65 op de kop kunnen tikken, dat zijn de leuke vondsten.

Ja ze worden (nog steeds) duurder. Maar ik vind vooral dat je dat ook aan de (met alle respect) onderkant ziet, er komen steeds meer frikandellen voor biefstuk prijzen zeg maar. Ook 13 in n dozijn uitvoeringen waar veel geld voor gevraagd wordt. Iedereen probeert een graantje mee te pikken. Zie je trouwens in de hele (sportieve) oldtimer markt. Maar kijk s naar Porsche 912. Is/wordt echt grof geld aan verdiend, maar hoe lang nog? Hoe ziet de markt er over een jaar of 5-10 uit? Het is dus echt gewoon wat de gek ervoor geeft. En kennelijk zijn er mensen die 45K voor een 912 neertellen... En t gekke is, die dingen hebben stuk voor stuk nauwelijk (vrijwel allemaal) mls. op de teller Ook daar geldt: goed opletten. En zo zullen er ook vast wel eens mensen 20K voor een Golf 1 GTI neerleggen, maar dat zullen er niet zo heel veel zijn. Liefhebber vs. verzamelaar/belegger.
Reply With Quote