View Single Post
  #116  
Old 20-08-2015, 15:56
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

De electromotor werd oorspronkelijk ontwikkeld voor een andere toepassing, waarbij hoog koppel en laag toerental nodig waren. Oorspronkelijk moesten bijna 400 Nm gehaald worden, tot 2400 RPM.

De snellere versie voor de Golf zal niet harder dan 4000 RPM gaan.

Om theoretische 120 km/h te kunnen rijden met een theoretisch hard 195/50 - 15 wiel, zul je 1100 RPM aan de wielen moeten hebben.

als je 1:4 reductie toepast, kun je dan met het hoge toerental 120 rijden, en heb je in de gunstige momenten 1600 Nm koppel aan de as.

Als je hogere snelheden wil halen bij lagere toerentallen ( wat moet kunnen), dan zal de reductie kleiner moeten zijn.. maar dan zakt ook het koppel, en dan wordt het een trage sjink...

Hij moet wel leuk vooruit komen

Dus, samenvattend: met name de laagtoerigheid van de motor maakt een versnellingsbak nodig

PS. origineel had de auto ook een versnellingsbak
Reply With Quote